You are here

Hijman Schoonmaakartikelen

Korte omschrijving

Hijman Schoonmaakartikelen startte meer dan 100 jaar geleden in de sponzen- en zeemlederhandel. Tegenwoordig is het bedrijf een toonaangevende dealer van 7.500 professionele reinigingsproducten en machines voor de professionele schoonmaak en glazenwasserij in Nederland. Vanuit het centrale magazijn en de winkel in Amsterdam worden meer dan 3.300 klanten in Nederland bediend. Hijman Schoonmaakartikelen is sinds 2011 klant. In 2013 heeft Serac de winkelprocessen en het voorraadbeheer van Hijman Schoonmaakartikelen geoptimaliseerd, door het implementeren van SAP Business One 9.0 en Retail XML. Zoals bij meerdere klanten van Serac, wordt de Private Cloud van Hijman Schoonmaakartikelen gehost door Serac.

Functies en kenmerken van Hijman Schoonmaakartikelen
 

  • Onderhoud van stamgegevens (klanten, artikelen, prijzen, leveranciers, etc.) SAP Business One door volledige integratie met aanvullende Serac producten.
  • Private Cloud voor SAP Business One, Retail XML, Magento Connector, de Klantenportal, de Fashion add-on, AutoDoc SAP/HSE, Crystal Reports en de XML Webserver gehost door Serac.
  • ICT-beheer van werkplekken op kantoor en in de showroom door Serac.
  • Design en ontwikkeling van de Magento webshop en Klantenportal door Serac.
  • De Klantenportal maakt het mogelijk voor klanten om gegevens in te zien, zoals bestellijsten, budgets en orderhistorie, real time uit SAP Business One.
  • Retail XML wordt gebruikt voor de kassa op de iPad, zodat een verkoopmedewerker mee kan lopen met de klant in de winkel.
  • Retail XML wordt gebruikt op de IBM  Touch screen kassa voor snelle verkoop in de winkel.
  • Alle orders (via webshop, winkel, telefoon/fax/e-mail) worden real time verwerkt in SAP Business One.
  • After sales voor service en reparatie wordt vastgelegd in Retail XML en SAP Business One.
  • Digitale facturatie naar de klant is mogelijk door AutoDoc SAP/HSE.
  • De Material Requirements Planning (MRP) functionaliteit van SAP Business One wordt gebruikt voor de planning van de inkoop.
  • Management rapportages voor real time inzicht mogelijk door gebruik Crystal reports.