You are here

Mei 2015 – Lehmanns online onderscheidend op de zakelijke markt (B2B) met de SAP Business One Portal

Voor een betere online bediening van de zakelijke klanten heeft Lehmanns de SAP Business One Portal in gebruik genomen. De portal is bij Lehmanns volledig geïntegreerd binnen de Magento webshop, waardoor er voor de klant één online omgeving is. Met deze tool kan Lehmanns haar zakelijke klanten nog beter bedienen. Lehmanns kan bijvoorbeeld boekwinkels direct informeren over nieuwe collecties. Het tonen van de top 10 boeken op basis van bestelhistorie in de afgelopen maanden in de Portal is ook mogelijk. Deze productlijsten zijn dynamisch en kunnen op basis van vastgestelde criteria in SAP Business One eenvoudig per klant van Lehmanns worden samengesteld. Op deze manier kan er een uniek aanbod per klant worden samengesteld.

De SAP Business One Portal maakt het beheer van orders inzichtelijker door het real-time tonen van order statussen op regelniveau, het beheren van backorders en het eenvoudig kunnen plaatsen van terugkerende orders. Tevens kan de klant op elk gewenst moment relevante order en factuur historie opvragen. Uniek is dat alle informatie real time uit SAP Business One komt, waardoor het zelfs mogelijk is om historie van offline bestelde artikelen inzichtelijk te maken.

Het online gebruik van deze Portal zorgt ervoor dat Lehmanns efficiënt retouren kan verwerken. De B2B klant kan een retour met de daarbij relevante informatie aanmelden in de Portal. Na het online aanmelden van de retour verschijnt deze direct in de SAP Business One database en kan Lehmanns deze retour goedkeuren en hiervoor een retour document verstrekken. In de SAP Business One Portal kan de klant de status van de retour volgen tot deze is verwerkt. Dit zorgt voor een efficiënte manier van verwerking van de retouren voor de B2B klant en Lehmanns.

Met de SAP Business One Portal heeft Lehmanns een unieke tool om haar positie op de zakelijke markt te verstreken. De Sap Business One Portal creëert zowel  toegevoegde waarde aan de kant van Lehmanns als voor de B2B klanten van Lehmanns. Kortom een win-win situatie voor de zakelijke klant en Lehmanns. Hierdoor is Lehmanns in staat om zijn B2B aan zich te binden.