You are here

SAP Business One Tips & Tricks April en Mei 2017

Regelmatig beschrijft Serac een SAP Business One functionaliteit om eindgebruikers te ondersteunen en om hen op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen. Deze zogenoemde Tips & Tricks worden op LinkedIn geplaatst. De Tips & Tricks richten zich op de praktische toepassing van SAP Business One en de mogelijke voordelen voor uw business. Ook in april en mei zijn er weer enkele functionaliteiten beschreven, zoals de mogelijkheid om servicecontracten aan te bieden en het inrichten van alerts in SAP Business One

 

Direct inzicht in openstaande debiteuren met het rapport klantvorderingen in SAP Business One

Als u uw leveranciers altijd netjes op tijd betaalt, maar u moet vaak lang wachten tot u betalingen binnenkrijgt van uw klanten, dan kan dit leiden tot kasstroomproblemen. Gelukkig is er een rapport in SAP Business One waarmee u één overzicht krijgt van al uw openstaande klantvorderingen. Met de uitgebreide selectiecriteria kunt u precies bepalen welke vorderingen u wel en niet wilt zien. Zo houdt u altijd grip op uw uitstaande vorderingen. Zie bijgevoegd PDF document voor de complete tip of bekijk de volledige tip op LinkedIn.

 

Geef nieuwe medewerkers toegang tot de juiste gegevens met de juiste licenties en bevoegdheden in SAP Business One

Nieuwe medewerkers moeten snel aan de slag kunnen in uw SAP Business One systeem, maar misschien wilt u bepaalde gegevens wel voor ze afschermen, omdat u niet wilt dat iedereen hier toegang toe heeft. Lees daarom in deze tip welke stappen u moet doorlopen, van het aanmaken van een nieuwe gebruiker, tot het toewijzen van de juiste licenties en bevoegdheden. Zie bijgevoegd PDF document voor de complete tip of bekijk de volledige tip op LinkedIn.

 

Leg serviceafspraken met uw klanten of leveranciers vast via servicecontracten in SAP Business One

Als u niet alleen artikelen in- en verkoopt maar ook service levert of ontvangt, dan kunt u deze afspraken vastleggen dankzij de module servicecontracten in SAP Business One. Hiermee kunt u niet alleen afspraken met specifieke klanten registreren, maar bijvoorbeeld ook op het niveau van artikelgroep of serienummer. Zo kunt u instellen dat bij de verkoop van bepaalde (serienummer) artikelen automatisch servicecontracten worden aangemaakt. Lees hier wat u moet doen om te werken met servicecontracten: Zie bijgevoegd PDF document voor de complete tip of bekijk de volledige tip op LinkedIn.

 

Direct een melding van belangrijke gebeurtenissen met de alarmfunctie voor SAP Business One

U wilt niet dat werkzaamheden worden onderbroken met het goedkeuringsproces, maar u wilt wel regelmatig een melding van belangrijke gebeurtenissen, bijvoorbeeld klantorders met een hoog kortingspercentage of grote openstaande verkoopfacturen. Hiervoor is de alarmfunctie in SAP Business One uitermate geschikt. U kunt kiezen uit voorgeprogrammeerde alerts of ze zelf op maat maken. Lees in onze tip hoe u ze instelt en op welke manieren u een melding kunt ontvangen in SAP Business One, via e-mail of zelfs doormiddel van een sms: Zie bijgevoegd PDF document voor de complete tip of bekijk de volledige tip op LinkedIn.