You are here

Juli 2017 - Swoop kiest voor Serac en SAP Business One

Swoop, één van de meest toonaangevende Refurbished retailers van Nederland, kiest voor de Omnichannel Service oplossing (OMS) van Serac. Swoop verkoopt refurbished Samsung en Apple tablets, laptops en telefoons, maar staat ook bekend om haar snelle reparatieservice voor deze producten. Om de enorme groei van de afgelopen jaren te ondersteunen en te continueren, kiest Swoop voor Serac’s SAP Business One OMS oplossing.

Lees meer

Serac realiseert voor Swoop een volledige integratie van haar fysieke winkels en een e-commerce platform. Deze integratie is essentieel vanuit het Omnichannel gedachtegoed: Snel in kunnen spelen op de veranderende wensen van de klanten. SAP Business One vormt het nieuwe IT-hart van Swoop.  De fysieke winkels worden met Retail XML (Serac’s POS oplossing) geïntegreerd met SAP B1. De Serac SBO Magento Integrator verbindt op zijn beurt de webshop met het ERP systeem.

Om het belangrijke reparatieproces optimaal te ondersteunen, gaat Swoop gebruik maken van de Serac Omnichannel Service module. Ook deze module is volledig geïntegreerd met SAP Business One. Klanten kunnen zo online en offline hun reparaties aanmelden, offertes goedkeuren, statussen volgen, en ophaal- en afleveradressen aangeven. Alle wijzigingen aan een dossier worden real-time in het ERP-systeem verwerkt.

De Serac Omnichannel service module ondersteunt Swoop ook bij de kwaliteitscontrole en reparaties van haar refurbished artikelen. Het is belangrijk dat de processen op de serviceafdeling zo nauwkeurig en efficiënt mogelijk verlopen. Met de Serac Omnichannel service kan het hele servicetraject volledig naar behoefte ingericht worden. Zo worden service-medewerkers optimaal ondersteund door de ICT, en kunnen zij zich volledig richten op hun werkzaamheden. Daarom kan er op alle refurbished aankopen altijd
2 jaar garantie worden gegeven

Vanwege continuïteit en stabiliteit kiest Swoop voor de Serac Private Cloud dienstverlening. Hierbij wordt Swoop op IT-gebied volledig ontzorgt, en kan zij haar aandacht besteden aan haar klanten en verdere groei van de organisatie.

De komende maanden zullen in teken staan van de implementatie. Serac kijkt uit naar een goede samenwerking met Swoop