You are here

Juli 2015 - Keyser & Mackay in 7 landen live met CRM in SAP Business One

Keyser & Mackay vervangt Archie CRM software door standaard CRM module in SAP Business One. De uitbreiding van de CRM functionaliteiten in SAP Business One i.c.m. de integratie van Microsoft Outlook hebben voor Keyser & Mackay de doorslag gegeven om afscheid te nemen van CRM software Archie.

Met Serac als implementatie partner is er voor gekozen om de implementatie voor de 7 landen (Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Polen, Zwitserland en Spanje) gefaseerd uit te voeren. Na een succesvolle Go LIVE van Nederland in maart 2015 is de CRM implementatie in de overige 6 landen binnen 13 weken uitgevoerd.

De Outlookintegratie van SAP Business One zorgt ervoor dat alle informatie zowel in SAP Business One als in Outlook beschikbaar is. Met de in gebruik name van de CRM functionaliteit in SAP Business One kunnen de sales medewerkers van K&M eenvoudig Word templates gebruiken voor het maken van standaard brieven en e-mails. Met de standaard rapportage tool van SAP Business One is een klantenkaart gecreëerd die direct alle informatie van de klant weergeeft op één A4. De buitendienstmedewerker ontvangt de ochtend van het klantbezoek automatisch een e-mail met daarin de klantenkaart. Het automatisch versturen van deze e-mails gebeurt via AutoDoc SAP/HSE.

Voor de komende periode staat de uitrol van de SAP B1 app gepland. Met deze tool hebben buitendienst medewerkers real time inzicht in orde statussen en voorraad. Daarnaast kan relevante CRM informatie zoals bezoekverslagen direct verwerkt worden.

Met de implementatie van CRM heeft Keyser & Mackay alle benodigde tools om de komende jaren haar groei te continueren.